![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj1qSAUjfy01XI5zo950f6ZCjHupA3Tt-FdFGHBi0sS3B2CKDKcrdnyfMMrbNSuzb1oed5Yf1xlNGvfUG3ll1Egj14EF1tWyw4a8g8AsY9n5OIF4Hem6lTcObXP42UgIaUYWwGTNAnHj2M/s400/Tren.jpg)
Aquest traçat permetria que hi haguessin estacions als pobles de Ribera d'Urgellet que toquen el riu Segre (Hostalets de Tost, St Pere Codinet, el Pla, Adrall i Arfa) donant comunicació freqüent de rodalies a tots els pobles del traçat.
Aquesta idea ja és sugerida l'any 1859 per A.C.C. en aquest document que un dia em va passar el Joan i que val la pena llegir completament perqué parla d'una carretera d'unió entre Barcelona, Puigcerdà i Lleida, amb inclusió del mateix traçat del tren, i també d'altres, per aconsseguir que la ciutat de la Seu d'Urgell es desenvolupi económica i socialment. Qualsevol que vulgui aquest escrit, que ens el demani per email.
Aquest és el mapa que A.C.C. va dibuixar del traçat de la carretera i el ferrocarril esmentats, on curiosament el poble de Tost que hi té de pas, és la Bastida de Tost.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhHIRxT2r0w_FPV0oD04ScJRvkVVes3-ZmDHJmKS4WuO_SnzGgClHgsLZePYeoaMfPNfELtXmeeKPn-13Kyx_jYUs9wtPxOgZWhX_HKHbK-Ry2FDShID8YOcYrymJ_UfHFAYuF15cpkcEo/s400/tro%25C3%25A7os+de+texte.JPG)
I aqui teniu uns talls del texte esmentat que no tenen desperdici perqué, després de 150 anys, en molts aspectes, encara seguim igual.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgRxf5QKfJswnRPk-nCbk4TjRQWmb-attknRFPljbK72sUIhCfMj6_OTIamxPrVksCkxmK7lvoZNTjHBe0zGTA9hfZ0A9SdtFx62tD7S12r1uNQ6-zPstvBik7ueBMhgmJUWWJ1CVOzaf8/s400/mapa.jpg)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada